Mevludin ef. Dizdarević: Nećemo dozvoliti da džamije budu žarišta širenja koronavirusa
Otvaranje vrata džamija za vjernike nije vraćanje ni izbliza u punom kapacitetu na način kako smo mi navikli, poručio je Mevludin efendija Dizdarević, muftija zenički.
– Mi smo vjernicima u određenom broju dozvolili posjete džamijama i dozvolili im na način koji je primjeren situaciji takvoj kakva jeste. Naše su preporuke bile u skladu sa preporukama nadležnih organa za ovu kriznu situaciju i u tom pogledu mi svojim džematlijama sugerišemo da što je više moguće se klanja i obavljaju svoje dužnosti van džamija, na džamijskim sofama, u dvorištima i da se obavezno slijedi protokol poštivanja ulaska i izlaska, lične higijene, dezinfekcije ruku, maske… Svakako računamo da starije osobe preko 65 godina i one kojima nije preporučeno hodanje da oni svakako neće dolaziti. Tako da mi očekujemo veći broj džematlija, što nije bilo od početka pandemije, ali ni izbliza onakav broj kakv se inače očekuje i kakav inače imamo u periodu ramazana – naglasio je muftija Dizdarević.
Istakao je da očekuju da će biti oko 20 ljudi biti u džamijama i da je to preporuka da tako bude, a da na džamijskim sofama i dvorištima, odnosno u tim prostorima, može biti ostatak džemata.
– Evidentno je otvaranje i svih drugih institucija, i nama je cilj na neki način da olabavimo pritisak koji imamo od džematlija za otvaranje džamije, a na drugoj strani nikako da ne dozvolimo da džamije budu zarišta širenja koronavirusa. U tom pogledu smo dali vrlo jasne naputke imamima – poručio je muftija Dizdarević.
Kada je u pitanje klanjanje teravih-namaza ono ostaje po starom, odnosno obavljat će se bez prisustva vjernika.
– Naše su ambicije da idemo korak po korak. Želimo prvo da da vidimo kako će ovo sa dnevnim namazima funkcionisati, da li će moći funkcionisati i u kom smislu. Jer, naša je logika da izvršimo testiranje. Ako se pokaže da ovaj korak, vjerujem kao što rade i državni organi, nije pokazao opravdanost vratit ćemo se korak unazad. Ukoliko pokaže da ima svoje utemeljenje, da nema nikakvih problema, da su ljudi disciplinirani, da poštuju red, onda ćemo svakako vrlo ozbiljno razmišljati i o tom koraku o prisustvu vjernika i na teravih-namazu – naveo je muftija Dizdarević.
Naveo je kako su do daljnjeg suspendirali obavljanje teravih-namaza u prisustvu vjernika s obzirom da je teravija za vrijeme ramazana najposjećeniji obred.
– U tom pogledu dok ne vidimo kako će ovo funkcionisati mi nećemo dozvoljavati daljnje korake – kazao je muftija Dizdarević.
Kada je u pitanje prostor bh. entiteta RS-a gdje je prisutan policijski sat, nekada i u toku dana kao što je slučaj danas, u srijedu stvari su, kaže muftija Dizdarević jasno postavljene.
– Tamo će se poštovati naredbe državnih organa. Ako je policijski sat mi ćemo preporučivati džemtlijama da ni u kom slučaju ne krše policijski sat. Jedino će imami koji imaju dozvolu da idu u džamije oni će ići, jer imaju službene dozvole. Svi ostali članovi zajednice će poštivati naredbe nadležnog državnog organa – kaže muftija Dizdarević.
Poseban tretman, odnosno vršit će se i za klanjanje džuma-namaza petkom.
– Mi ćemo preporučivati oni koji su u rizičnim skupinama nikako ne dolaze na džuma – namaz. I svakako insistirat ćemo da se koriste svi ostali prostori da u haremima džamija, na sofama džamija, da se sve to koristi za klanjanje kako bi se disperzirao broj ljudi koji dolazi u džamije – naveo je muftija Dizdarević.
Istakao je da će se za sada programi koji preciziraju obilježavanje 17. noći ramazana Dan pobjede na Bedru obavljati po proceduri koja je bila prije odluke da se dozvoli povratak određenog broja vjernika u džamije.
– S obzirom da teravih-namaza neće biti u masovnom obliku mi ćemo obilježiti te događaje, oni su nama važni, na način koji je primjeren situaciji. Potrudit ćemo se da snimimo programe, da imami samo budu sa vrlom malim brojem ljudi, džematskim odborima. Ali, ništa mimo toga. Iskoristit ćemo taj virtuelni prostor za neki način približavanje našim džematlijama. Ali, džematlija neće biti. Odluke nemamo o tome da će biti tako za 17 noć. Kada je u pitanju 27. noć ramazana Lejletul-kadr do tada ima vremena. Bilo bi neodgovorno s obzirom da sada o tome donosimo odluke, jer panedmija je takva stvar, da se na dnevnoj i sedmičnoj osnovi trebaju donositi odluke. Do 27. noći ima vremena da možda i odluke idu u ovome ili onome smjeru – naveo je muftija Dizdarević.