Sarajlije opredijeljene: “Jedni bi da kite a drugi ne. Je li jelka za muslimane?”

Glavna tema ovih dana u Sarajevu je “Da li se obilježava Nova godina, kiti li se jelka, da li je grijeh primiti božićnicu i slično. Teško narodu kojem je to najveći problem u državi.

Pitali smo Sarajlije slave li Novu godinu i da li kite jelku. Imali smo nekoliko zanimljivih odgovora. Većina naših današnjih ispitanika smatra da se Nova godina u Sarajevu oduvijek slavila i obilježavala na prikladan način.

Neki će tako slaviti Novu godinu, ali neće okititi jelku, dok drugi kite jelku kako bi usrećili svoje najmlađe ukućane. Anketu radile kolege sa portala Source.

  • Slavit ću Novu godinu kući, gdje ću. Mislim u penziji sam i moje je da sjedim kući da odmaram. Nije moje za hotela. Nova godina se slavila vazda i slavit će se vazda u Sarajevu. Mali je okitio nešto jelkice. Nova godina je za Bošnjake, Hrvate Srbe. Da se razumijemo, 2023. godina dolazi i ništa tu se nema mijenjati.
  • “Mi smo okitili prvenstveno zbog djece a sad da imamo neki problem sa tim i ne.
  • “Novu godinu treba slaviti. Čitav život slavimo, kitimo jelke, Djed mraz tamo vamo. Vjera je vjera. Nas su naučili da slavimo”

 

  • “Ne praktikujem. Ja sam musliman. Jelka nije za muslimane. Novu godinu, nije to neko slavlje, samo da je obilježimo.
  • “Nova godina nema veze sa religijom. To je kalendar, to je nova godina.
  • “Slavim Novu godinu, a ne kitim jelku jer je to običaj u porodici kako krene. Moji nisu nikad kitili jelku al smo uvijek Novu godinu slavili”
  • “Meni je to više događaj za djecu. Tako ga ja doživljavam. Koja je to vrsta ljudi koja ne praktikuje Novu godinu. To je oduvijek bilo kao i neki praznici Božići, Bajrami i ramazani”
  • “Nekada sam slavio sada ne. Godine sine. Sa nanom u kući, tako da večeramo i pod deku. U onom sistemu, to je počelo od paketića. Treba obilježavati.

Haris Zahiragić: Nikada u kući nisam imao niti ću imati jelku ili Deda mraza

Šta kažu efendije?

Da li bi muslimani trebali slaviti Novu godinu, pitali smo prije godinu dana hafiza Husejna ef. Čajlakovića. U nastavku pročitajte šta je tada rekao.

“Jasno da nije pohvalno, ali ne znam koliko je to opasno, jer Nova godina je ustvari računanje vremena i da nije derneka i veselja i šta se već griješi, ne bi to toliko bilo ni zanimljivo. Prošao bi kao i svaki drugi datum, kao i Hidžretska što prođe, nešto malo zabilježena. Tako da, Nova godina, šejtan je to više uljepšao što hoće da ljudi shvataju život: ‘Dolazi Nova godina’, kao da se radujemo smrti, a ima tu mnogo šejtanluka, zbog toga derneka, zbog tog griješenja našeg”, kazao je ef. Čajlaković za Source.ba porta.

Istakao da nije problem sama po sebi Nova godina, već grijesi.

“Znači to je samo zbog računanja vremena, to je Allah rekao da je stvorio Sunce i Mjesec, da bi se znalo računati smjena dana i noći. S obzirom da su uveli to dernečenje, proslavljanje na taj jedan nedozvoljen način, to je više problem što se pogriješi za Novu godinu. Nova godina sama po sebi nije problem, isto kao što more nije problem, problem je šta se radi na moru, ja bih to tako rekao da bih poredio Novu godinu, boravljenje na moru i boravljenje po tim restoranima. Šta se tu ustvari slavi? Sjedi se. Samo se Bog slavi, nemamo mi tu šta slaviti. Riječ slavljenje je sama po sebi diskutabilna. A što se tiče Djeda Mraza, to je više da se digne na nivo taj neki datum. Znači svi ljudi, nevezano za vjere i konfesije, oni to tako dočekuju zato što se stvori taj adrenalin. I ja sam kao dijete to isčekivao kao da treba neko čudo da se desi i onda ti nije zanimljivo 1. januara živjeti, sve je prošlo ono čemu si se nadao, hajmo sada ponovo živjeti. Nekako je čudno, šejtan tako odradi posao, sve je u znaku te Nove godine, stvara se taj ambijent, atmosfera ta da se pripremi, potroši i što više pogriješi. To je slijeđenje šejtana i njegovih stopa u smislu griješenja”, rekao je ef. Čajlaković u razgovoru za naš portal.

Sanin Musa: “Bošnjaci koji se drže vjere neće kititi jelku i slaviti Novu godinu. To nije u tradiciji Bošnjaka.”

Za naš portal je svojevremeno o ovoj temi govorio i zenički hafiz Adnan Mrkonjić, koji nam je tada iznio svoje mišljenje o pomenutim bilbordima koji su bili postavljeni u Zenici.

“Ne vidim ništa sporno, jer niko nije uvrijeđen. Nisam autor napisanog bilobrda, ali se u potpunosti slažem sa napisanim. Smatram da je najcrnji period našeg naroda 1945. do 1990.godine, i taj period ne predstavlja našu tradiciju niti vjeru. Nije dunjaluk nastao 1945., niti tradicija niti je vjera tada objavljena. Donesite mi sliku iz 1900. godine na kojoj Bošnjaci kite jelku i slave božić pa da vidimo šta je tradicija a ja ću vam dostaviti sliku iz 1800. godine na kojoj se vidi da to nije naša tradicija. Ponavljam, imamo pravo da kažemo svoje mišljenje i nismo imali namjeru nikog uvrijediti.”

“Za mene djed mraz ne postoji, kao ni Nova godina. To se protivi mojoj vjeri. Kao što neko ima pravo da kaže: ‘Ja sam gej’, pa se odmah to poistovjeti sa ljudskim pravima, tako i mi imamo pravo da kažemo svoje mišljenje. Ko god od Bošnjaka hoće da slavi Novu godinu to je njegovo pravo ali mora uvažiti i naše pravo da iznesemo svoj stav.”, govorio je hafiz Mrkonjić.

“Ne treba to biti naš najveći problem u osnovi, međutim, nije ni nezamariv po tradiciju i neke druge stvari jednog naroda. Ja nikada nisam čuo i baš bih se iznenadio da Ana iz Zagreba ili recimo Marko iz Beograda se raspituju kada će ramazan, traže vaktiju, te da onda gledaju gdje će nabaviti dobar kurban, kako će ispostiti koji dan ramazana itd. Mi to ne možemo zamisliti zar ne? Ali nam je sasvim prihvatljivo kada Azra, Ajša ili Mujo gledaju kako će okititi jelku, kako će dijete odvesti tzv. Djeda Mrazu odnosno Nikoli Božićnjaku, kako će proslaviti Novu godinu i sve ono što muslimanima ne pripada”, rekao je Musa.

Ističe da to nije naša tradicija, te da “nam nikada nije pripadalo”.
Sadržaj se nastavlja nakon oglasa
Nova metoda liječenja HEMOROIDA priznata od strane svjetskih stručnjaka. Dovoljno je samo nanijeti prije spavanja na ovaj….
Sponsored by MonadPlug

“Mi moramo kao narod imati svoje dostojanstvo, samopoštovanje itd, koje smo mi dobro izgubili. Kod nas se javlja Stokholmski sindrom po mnogim pitanjima i mnogim stvarima, tako da apsolutno smatram da to nije najveći problem, ali isto tako to nije naše i ne pripada nama.

Moja nana i pranana i pradedo nisu nikakvu jelku kitili niti su ikakav Božić obilježavali, zatim Novu godinu, Djeda Mraza i slično. Dakle, to nije naše, to pripada kršćanima i kada bi se vratili u historiju to vodi porijeklo od protestanata odnosno čovjeka koji je osnivač hrišćanske protestantske crkve Martina Luthera koji je bio prvi koji je kitio jelku pa su to kasnije vremenom preuzeli kršćani katolici i pravoslavni, a evo sada i muslimani i ostali”, govori naš sagovornik.

Dalje navodi da Bošnjaci koji se drže vjere, neće kititi jelku.

“Dakle, Bošnjaci koji su razumjeli i spoznali Gospodara neće kititi jelku. Iluzorno je da o takvim stvarima govorimo ali one su sastavni dio naše vjere, identiteta, samopoštovanja, dostojanstva, časti itd. Znači oni koji su svjesni svoga Gospodara i svoju vjeru obilježavaju, odnosno nastoje živjeti, jelku neće naravno kititi, voditi djecu Djeda Mrazu i slaviti Novu godinu, jer to nije naše i to nama ne pripada i to se kosi s nama. Mi se moramo definitivno odlučiti hoćemo li ‘ovamo’ ili ‘tamo’ i ko smo.

Ako smo muslimani onda imamo svoje norme ponašanja, a ako smo samo deklarativno muslimani imenom, a takvih je nažalost mnogo, onda shodno tome moramo snositi i neke posljedice kojih izgleda mi nismo svjesni i koje nam se upravo dešavaju i kao narodu i kao državi zbog toga ponašanja i odnosa prema samima sebi, a ovo prije svega znači prema svojoj osnovnoj odrednici a to je časni islam”, zaključio je prof. Musa za Source portal.

Svi zainteresovani mogu se priključiti BESPLATNO na OVOM linku, uz aktivno učešće u dijeljenju informacija sa ostalim članovima! Pristupiti možete jednostavno i porukom na naš Viber broj + 387 62 59 69 79