Srpski Kurir mora Nihadu Aličkoviću isplatiti 40.000 KM

U obrazloženju sudske odluke naglašeno je da je “Kurir” bez vjerodostojnih dokaza objavljivao huškačke tekstove o Nihadu Aličkoviću pozivajući na njegovo ubistvo. Sud je naveo da je naslov objavljen u ovom srspkom tabloidu bio senzacionalistički i da je kreiran s namjerom raspirivanja govora mržnje prema Aličkoviću etiketirajući ga kao atentatora, iako za tako nešto ne postoji ni optužnica niti pravosnažna sudska odluka, te da ovako postupanje predstavlja namjerno kršenje prava i prelazi bilo koje vrijednosne ocjene novinara kao i pravo slobode izražavanja.

Općinski sud u Sarajevu, u predmetu tužitelja Nihada Aličkovića protiv tuženih Adria Media Group DD Beograd i drugih, a radi naknade nematerijalne štete, donio je 1. jula 2021. godine presudu, kojom je usvojen tužbeni zahtjev i utvrđena odgovornost dnevnih novina Kurir i njenih uposlenika – od autora teksta do glavnog urednika – da su svojim pisanjem stavili metu na glavu Tužitelja i ucijenili ga na iznos od 60.000 eura, povrijedili njegovo pravo na slobodu i bezbjednost ličnosti, pravo na slobodu kretanja, kao i pravo na slobodu i prava ličnosti. Tim su povredama, smatra sud, prouzrokovali nematerijalnu štetu povredom ugleda i časti Tužitelja, izazvale duševne bolove i strah te pričinili umanjenje životne aktivnosti Tužitelja, za što je sud naložio da Tuženi plati 40.000 KM.

Sud je ovakvu odluku donio na osnovu dokaza koje je Tužitelj iznio tokom postupka. U obrazloženju je naglašeno da su Tuženi bez vjerodostojnih dokaza objavljivali huškačke tekstove o Tužitelju pozivajući na njegovo ubistvo. Sud je naveo da je naslov Tuženog bio objavljen senzacionalistički i da je napisan s namjerom raspirivanja govora mržnje prema Tužitelju etiketirajući ga kao atentatora, iako za tako nešto ne postoji ni optužnica niti pravosnažna sudska odluka, te da ovako postupanje Tuženih predstavlja namjerno kršenje prava Tužitelja i prelazi bilo koje vrijednosne ocjene novinara kao i pravo slobode izražavanja. Tuženi, navodi se u presudi, ni tokom postupka nisu dokazivali da su objavljene činjenice o Tužitelju istinite.

U konačnici obrazloženja sud je uzeo kao vjerodostojne iskaze svjedoka i Tužitelja, kao i predložene materijalne dokaze iz kojih je nesporno mogao utvrditi da je tekst izazvao govor mržnje kod simpatizera i aktivista Srpskog četničkog pokreta koji su prijetili Tužitelju i njegovoj porodici čime su im ugrozili prava na život, sigurnost i kretanje te mu značajno umanjili životnu aktivnost. Po mišljenu suda, visina usvojenog tužbenog zahtjeva predstavlja pravilnu satisfakciju za ono sto je Tužitelju prouzrokovano ovakvim postupanjem Tuženih. Sud se rukovodio stručnošću i objektivnošću vještaka koji je vještačio prilikom odmjeravanja visine tužbenog zahtjeva.

“Ovo je prvi put da je neko iz Bosne i Hercegovine tužio Kurir. Bilo je vrijeme da nakon silnih gnusnih laži i kleveta, a onda i ugrožavanja života, pisanje ovog najprodavanijeg medija u Srbiji i takozvanom rs-u prestane biti ignorisano.
Za početak ove pravne borbe zadovoljan sam presudom a posebnu zahvalnost upućujem advokatici Lejli Karović, koja je svoj posao uradila i više nego dobro. Bilo je mnogo opstrukcija i pokušaja da se proces i tužba zaustave, ali nismo poklekli.
Ova presuda treba biti primjer da huškačkim medijima, kakav je Kurir, ne treba prelaziti preko onoga što pišu, već se svoje pravo mora tražiti pred sudovima. Ne smijemo dopustiti da govor o istinitoj prošlosti i rad na kulturi sjećanja budu diskreditovani kroz bilo koji medij. Prvo poluvrijeme završeno je u našu korist, pa čak i u korist cijelog AntiDayton pokreta. Vjerujemo da će tako završiti i drugostepena presuda! Idemo dalje”, izjavio je Aličković za Stav.


Svi zainteresovani mogu se priključiti BESPLATNO na OVOM linku, uz aktivno učešće u dijeljenju informacija sa ostalim članovima! Pristupiti možete jednostavno i porukom na naš Viber broj + 387 62 59 69 79