Vapaj novinara Avaza: S računa su nam digli 212 hiljada maraka, nalazimo se na žestokom političkom i ekonomskom udaru!

Na već isplaćenu presudu za klevetu od 5.001 KM, sutkinja Karahmetović „Avaz-roto pressu“ skinula s računa i nevjerovatnih 212.000 KM nepostojećih “sudskih penala”

 

Iz Dnevnog avaza medijima su se obratili novinari te iznijeli informaciju da su dobili odluku sutkinje Općinskog suda u Sarajevu Mirsade Karahmetović, kojom je s računa “Avaz-roto pressa” skinuto 212.000 KM sudskih penala, a koji će biti uplaćeni tužiteljici Kantonalnog tužilaštva u Tuzli Jasminki Djedović koja je protiv te medijske kuće dobila tužbu za klevetu 2016. i po osnovu koje joj je već isplaćeno 5.001 KM.

Njihovo saopćenje koje su potpisali direktor medija „Avaz-roto pressa“ Fadil Mandal i glavni urednik „Dnevnog avaza“ Fahir Karalić prenosimo u cjelosti:

Nakon što smo Vas u proteklom periodu obavijesitli o napadima na naše novinare i širenje atmosfere linča prema uposlenicima, urednicima i novinarima „Dnevnog avaza“ i našeg izdavača „Avaz-roto pressa“, a u čemu su učestvovali botovi vladajućeg režima bliski SDA, želimo Vas upoznati da je stanje eskaliralo i da se sada nalazimo na žestokom političkom i ekonomskom udaru interesno povezanih dijelova korumpirane vlasti i pojedinaca iz sudsko – tužilačkog aparata.

Svi s kojima smo proteklih dana formalno i neformalno razgovarali i upoznali ih s detaljima nevjerovatne odluke sutkinje Općinskog suda u Sarajevu, od uglednih advokata preko kolega iz novinarskih udruženja do osoblja nekih zapadnih ambasada, imali su istovjetan komentar – šokantno i nečuveno!

I, doista, teško je objasniti porive i pravnički rezon sutkinje Mirsade Karahmetović, koja je, nakon već isplaćene presude iz 2016. godine za klevetu tužiteljici Kantonalnog tužilaštva u Tuzli Jasminki Djedović (u iznosu od 5.001 KM), 22. juna ove godine donijela rješenje, a već 25. juna s računa „Avaz-roto pressa“ skinula i nevjerovatnih 207.900 KM nepostojećih sudskih penala, uvećanih za 4.256 KM troškova izvršnog postupka, što ukupno iznosi više od 212.000 KM!?

U nastavku želimo Vas upoznati sa hronologijom i svom apsurdnošću zahtjeva tužiteljice Jasminke Djedović i presude, odnosno rješenja sudinice Mirsade Karahmetović.        

Sporni tekst zbog kojeg je tužiteljica Jasminka Djedović dobila presudu za klevetu nije objavljen u „Dnevnom avazu“, nego u tabloidu „Express“, čiji je izdavač također „Avaz-roto press“.

Autor teksta je bila tadašnja novinarka ovog tabloida Šejla Jugo-Turković, a objavljen je 2. 7. 2009. godine. Oštećena tužiteljica Kantonalnog tužilaštva iz Tuzle Jasminka Djedović, a koja se spominje u tekstu, podnijela je tužbu za klevetu 23. 9. 2009. godine.

Općinski sud Sarajevo je prvostepenu presudu po njenoj tužbi donio 6. 7. 2012. godine. „Avaz-roto pressu“ je naloženo da na ime nematerijalne štete zbog klevete Djedović isplati 5.001 KM, uvećano za iznos sudskih troškova.

„Avaz-roto press“ je u zakonskom roku isplatio navedeni iznos, a po pravomoćnosti presude, ona je i objavljena u tabloidu „Express“ 27. 10. 2016. godine. Tužiteljica Djedović nije bila zadovoljna veličinom prostora na kojem je presuda Općinskog suda Sarajevo objavljena (u pitanju je nekoliko centimetara) te je zatražila od Suda da naloži ponovno objavljivanje presude, što je nakon provedenog sudskog postupka i učinjeno 8. 10. 2020. godine.

Dakle, nakon što je „Avaz-roto press“ na ime naknade nematerijalne štete Jasminki Djedović uplatio 5.001 KM i troškove parničnog postupka u iznosu od 4.019 KM te izvršio uplatu zateznih kamata od 4.232 KM i dva puta objavio presudu na stranicama „Expressa“, prošle sedmice 22. 6. 2021., sutkinja Općinskog suda Sarajevo Mirsada Karahmetović donijela je rješenje o isplati nepostojećih sudskih penala tužiteljici Djedović u ukupnom iznosu od nevjerovatnih 212.000 KM.

Advokatski tim „Avaz-roto pressa“ 1. 6. 2021. godine podnio je pritužbu Uredu disciplinskog tužioca VSTV-a protiv tužiteljice Jasminke Djedović.

Između ostalog, advokatski tim je naveo da „tužiteljica Jasminka Djedović pokušava preko sudskih penala naplatiti naknadu koju joj Sud nije dosudio“.

„Zbog iskustva i znanja koje ima jasno joj je da je zahtjev za isplatu 207.900 KM sudskih penala nerazumno visok i da je protivan svrsi zbog koje je zakonodavac odredio plaćanje sudskih penala. Tužiteljica Djedović je dio pravosudnog sistema i ona mora voditi računa, kao što to i Kodeks tužilačke etike nalaže, da njeni finansijski interesi ne smiju negativno utjecati na dignitet funkcije koju obavlja“, naveo je advokatski tim „Avaz-roto pressa“ u pritužbi Uredu disciplinskog tužioca. 

Sve navedeno, teško je objasniti pravnim rezonima, ali politički su itekako jasni. Bračni par Izetbegović, Sebija i Bakir, te njihov kućni čuvar, šef Obavještajno-sigurnosne agencije (OSA) BiH Osman Mehmedagić Osmica imaju sve motive i interes da ušutkaju i ekonomski unište „Dnevni avaz“, a javna je tajna da oni kadrovski i na druge načine kontroliraju Općinski sud u Sarajevu.

Dakle, njihova je poruka, poslana putem sutkinje Karahmetović, da neće prezati niti od drastične zloupotrebe sudske vlasti, a sve s ciljem gašenja slobodnih medija. „Avaz“ im je u tom smislu prvi na listi, jer već godinama piše i otkriva kriminal i korupciju, čiji je glavni pokrovitelj lider SDA Bakir Izetbegović.

Stvari treba nazvati pravim imenom. Nakon što nisu ušutkali „Avaz“ drugim sredstvima, Bakir Izetbegović i njegovi jurišnici odlučili su se na to da pokušaju ekonomski uništiti „Avaz“. Prvo su izvršili pritisak na velike oglašivače i firme pod kontrolom SDA da se ne oglašavaju u našoj novini, i to traje godinama. Kada nisu postigli željeni efekt, prešli su na koordiniranu akciju s podobnim sudijama i tužiocima, a njen rezultat je i presuda sutkinje Karahmetović.

„Dnevni avaz“ kontinuirano piše o svim aferama i korupcijskim skandalima vlasti bračnog para Izetbegović. Profesionalno i objektivno pratimo slučaj ubistva Dženana Memića, izvještavamo o suđenju za spornu kupovinu kineskih respiratora u režiji federalnog premijera Fadila Novalića i ostalih, među prvima smo otvorili pitanje sporne diplome direktora Obavještajno sigunrosne agencije BiH, Osmana Mehmedagića Osmice, a detaljno smo i također među prvima otkrili priču o velikoj smrtnosti oboljelih od koronavirusa na KCUS-u, gdje je direktorica Sebija Izetnegović, supruga predsjednika SDA.

Otkrili smo i detaljno pisali i pišemo i o ospornoj diplomi Sebije Izetbegović sa postdiplomskog studija u Zagrebu, a redovito izvještavamo o skandaloznoj nesposobnosti vlasti da na svjetskom tržištu samostalno nabave vakcine za masovnu vakcinaciju ugroženih građana…

Ovo je tek kraći spisak razloga zbog kojih im „Avaz“ smeta i zbog kojih ga žele zatvoriti po svaku cijenu. „Avaz“, međutim, neće pokleknuti, nastavit će pisati i o aferama vlasti bračnog para Izetbegović i o svemu što predstavlja borbu protiv visoke korupcije i kriminala, jer je to jednostavno dužnost svakog slobodnog medija.

Na kraju, za javnost i demokratske institucije ostaje otvoreno pitanje – šta će se tek dešavati s drugim nezavisnim medijima čije bi izlaženje zaustavila i mnogo manja kazna od ove koja je režimski presuđena „Avazu“.

Također, obavještavamo Vas da će zbog brutalnog obračuna Bakirove vlasti s „Dnevnim avazom“ i udara na našu egzistenciju, novinari i uposlenici naše kompanije organizirati protest ispred Općinskog suda u Sarajevu u srijedu, 30. juna, s početkom u 10 sati. U prilogu Vam šaljemo i rješenje o izvršenju sutkinje Općinskog suda Sarajevo, Mirsade Karahmetović, i nalog Sparkasse banci da oduzme 212.000 KM sa računa „Avaz-roto pressa“.

U nadi da ćete preduzeti potrebne korake u zaštiti slobodnih i nezavisnih medija u BiH, i reagirati u skladu sa Vašim društvenim položajem i utjecajem, srdačno Vas pozdrvaljamo.

 

Direktor medija „Avaz-roto pressa“

Fadil Mandal

 

Glavni urednik „Dnevnog avaza“

Fahir Karalić

 

 

avaz-zakljucak-banka1

 

avaz-rjesenje1

 

avaz-rjesenje2

(DEPO PORTAL/dg)


Svi zainteresovani mogu se priključiti BESPLATNO na OVOM linku, uz aktivno učešće u dijeljenju informacija sa ostalim članovima! Pristupiti možete jednostavno i porukom na naš Viber broj + 387 62 59 69 79