Propada li Dodikova televizija: “Milion u kasi a gledanost ispod 1%”

Trend upumpavanja novca iz javnih preduzeća i opština režimskoj TV kući nastavio je i tokom protekle dvije godine. U marketinškom finansiranju ATV-a učestvovali su i opštine Pale, Istočno Sarajevo, Sokolac, Rogatica, Derventa, Srbac, Čelinac, Foča, Vukosavlje i Gradiška

Dok kasu režimske Alternativne televizije (ATV) iz Banjaluke pune javna preduzeća i gradske uprave kojima rukovodi SNSD, ova medijska kuća duguje doprinose radnicima za gotovo godinu dana, saznaje Inforadar.

Nevolja po radnike ove medijske kuće je već tim prije jer je riječ o godini u kojoj im je na račun leglo stotine hiljada maraka iako im je gledanost bila ispod 1%, piše InfoRadar.
TRAŽILI LAŽNU POTVRDU OD PURS

Naime, Poreska uprava Republike Srpske (PURS) pokrenula je postupak prinudne naplate Alternativnoj televiziji iz Banjaluke zbog neizmirenih doprinosa na lična primanja zaposlenih, u periodu od jula 2021. do juna 2022. godine, potvrđeno je Inforadaru iz PURS.

Ono što je, međutim, neobično u cijeloj priči je činjenica da je ATV podnijela Poreskoj upravi zahtjev za izdavanje potvrde o izmirenim obavezama po osnovu doprinosa za period 1.6.2021-31.5.2022. godine, iako su doprinose zaposlenima uplatili samo za juni 2021.

Čak u najbenignijem scenariju teško je povjerovati da se ATV-u omakla takva greška – da su tražili potvrdu o plaćenim doprinosima za 12 mjeseci, a zapravo su ih platili za samo jedan. Potvrdu ipak nisu dobili, tvrde iz PURS.

Poreska uprava Republike Srpske – Područni centar Banja Luka je 11.1.2023. godine izdala poreskom obvezniku potvrdu u kojoj je nedvosmisleno navedeno da poreski obveznik nije izmirio dospjele obaveze po osnovu doprinosa na lična primanja za poreski period 1.7.2021-31.5.2022. godine, dok su iste obaveze za poreski period 01.06.2021-30.06.2021. godine izmirene“, odgovoreno je Inforadaru iz PURS.

Ova medijska kuća, koja se dovodi u vezu s porodicom Dodik, nije uplatila doprinose radnicima za 11 mjeseci dok je, istovremeno, kao medij usko povezan s vladajućim strukturama dobijala tendere od javnih institucija i preduzeća uprkos nikakvoj gledanosti. Da ironija bude veća, dok su radnici ATV-a bili uskraćeni za doprinose, u njihovu matičnu kuću se samo u toj, 2021. godini slilo oko 350.000 maraka iz javnih preduzeća.

Tako je npr. Zavisno preduzeće Elektro Doboj platilo 30.000 KM ATV-u za medijsko predstavljanje. Isti iznos su platili Elektro Bijeljina, Hidroeletrane na Drini, pa čak i preduzeće koje je finansijski na samrti – Željeznice Republike Srpske. Elektrodistribucija Pale dala je 20.000 KM.

Najviše se isprsila Gradska uprava Doboja, koja je za medijsko praćenje gradonačelnika, predstavnika gradske uprave i promociju lokalne zajednice izdvojila 100.000 KM! (Treba li napomenuti da je gradonačelnik Doboja Boris Jerinić član Glavnog odbora SNSD-a) Lutrija RS AD Banjaluka takođe nije štedila i odlučila je da se za 40.000 KM sukcesivno oglašava na jednoj od najmanje gledanih televiziji u RS.

MILION U KASI, GLEDANOST ISPOD JEDAN POSTO

A kakav interes su navedena preduzeća imala u tome da ih baš ATV medijski predstavlja nije najjasnije ako se u obzir uzme objektivno najvažniji kriterij za oglašavanje – gledanost. Prema izvještaju agencije Audience Measurement za avgust 2022. godine, ostvareni udio ATV-a u ukupnoj gledanosti TV stanica i programa u BiH iznosio je 0,8 posto.

Trend upumpavanja novca iz javnih preduzeća i opština režimskoj TV kući nastavio se i u 2022. godini. Na ime medijskog praćenja i emitovanja te drugih vrsta reklamiranja ATV-u je prošle godine plaćeno oko 130.000 KM. U marketinškom finansiranju ove TV učestvovali su opštine Pale, Istočno Sarajevo, Sokolac, Rogatica, Derventa, Srbac, Čelinac, Foča, Vukosavlje i Gradiška.

A Media d.o.o. Banja Luka, čiji je osnivač Alternativna televizija, a pretežna djelatnost izdavanje novina, može se pohvaliti izdašnim iznosima kojim su ih počastila javna preduzeća i opštine RS. Na ime medijskog predstavljanja, ova firma je od maja do decembra prošle godine dobila više od 330.000 KM.

Od januara prošle godine, vlasnik ATV-a je Infinity media, sestrinska firma kompanije Prointer koja se dovodi u vezu sa Igorom Dodikom. Predsjednik RS Milorad Dodik potvrdio je još 2019. da je njegov sin Igor povezan sa Prointerom.

Upravo zbog te mreže, SAD su uvele sankcije ATV-u u januaru prošle godine.

“Dodik je ugovore vezane uz ATV dodjeljivao direktno članovima svoje porodice, što je koristio kao još jedan način za korupciju. On je novac iz javnih preduzeća usmjerio direktno ATV, iz koruptivnih razloga. Dodik je posljednjih godina znatno povećao finansiranje ATV-a i uključio se u kampanje zloćudnog medijskog utjecaja putem ATV-a kako bi objavio sadržaj koji unapređuje njegove političke i lične ciljeve“, navedeno je, između ostalog, u obrazloženju Ministarstva finansija SAD.

Uprkos svemu navedenom, poreski obveznici RS platili su ATV-u u 2021. i 2022. godini oko 950.000 KM za program čija je gledanost ispod 1%.

Na pitanja Inforadara zbog čega nisu plaćeni doprinosi radnicima, kao i zašto su zatražili potvrdu o izmirenim doprinosima kada to nisu uradili, iz ATV-a nisu odgovorili.

Svi zainteresovani mogu se priključiti BESPLATNO na OVOM linku, uz aktivno učešće u dijeljenju informacija sa ostalim članovima! Pristupiti možete jednostavno i porukom na naš Viber broj + 387 62 59 69 79